۱۳۸۶ تیر ۲۳, شنبه

نوحه گونه ای شنیدنی

یادم نیست کدام دوست و چه وقت این آواز نوحه مانند را به من داده است
همینقدر میدانم وقتی آنرا شنیدم خیلی لذت بردم
این قطعه بیشتر شبیه نوحه است و انسان را یاد مناجاتهای سحر های ماه رمضان می اندازد
سه خط شعر اولش از یکی از غزلهای امام خمینی به نام غمزه دوست انتخاب شده و بقیه اش هم آنطور که امروز در وبلاگ یاس کبود دیدم ظاهرا از معینی کرمانشاهی ست که البته قسمتی از آن هم توسط خواننده اشتباه خوانده می شود
غمزه دوست
جز سر کوی تو ای دوست ندارم جائی
در سرم نیست به جز خاک درت سودائی
بر در میکده و بتکده و مسجد و دیر
سجده آرم که توشاید نظری بنمائی
مشکلی حل نشد از مدرسه و صحبت شیخ
غمزه ای تا گره از مشکل ما بگشائی
این همه ما و منی صوفی درویش نمود
جلوه ای تا من و ما را زدلم بزدائی
نیستم نیست که هستی همه در نیستی است
هیچم و هیچ که در هیچ نظر فرمائی
پی هر کس شدم از اهل دل و حال و طرب
نشنیدم طرب از شاهد بزم آرائی
عاکف درگه آن پرده نشینم شب و روز
تا به یک غمزه ی او قطره شود دریائی

اگر می خواهید بشنوید کلیک چپ کنید
اگر می خواهید دانلود کنید کلیک راست کنید وگزینه
save target as
را انتخاب کنید
*******************************
در زدم و گفت کیست
گفتمش ای دوست
دوست
گفت در آن دوست چیست
گفتمش ای دوست
دوست
گفت اگر دوستی از چه در این پوستی
دوست که درپوست نیست
گفتمش ای دوست
دوست
گفت در آن آ ب و گل
دیده ام از دور دل
او به چه امید زیست
گفتمش ای دوست
دوست
گفتمش اینهم دمی ست
گفت عجب عالمی ست
ساقی بزم تو کیست ؟
گفتمش ا ی دوست
دوست
در چو برویم گشود
جمله بود نبود
دیدم و دیدم یکی ست
گفتمش ا ی دوست
دوست

۴ نظر:

ناشناس گفت...

بسیار اشعار زیبایی انتخاب کردیدبخصوص قسمت دوم
شعر معینی کرمانشاهی.

ناشناس گفت...

. بسيار لذت بردم بخصوص از دوست

ناشناس گفت...

قطعه شعر معيني كرمانشاهي مرا ياد اين شعر انداخت
گفتم تو از كجايي
كاشفته مي نمايي
گفتا منم غريبي از شهر آشنايي
گفتا سر چه داري كز سر خبر نداري
گفتا بر آستانت دارم سر گدايي

ناشناس گفت...

سلام.داونلودش کردم.زیبا بود و دلگیر... ممنون از کار قشنگتون...