۱۳۸۶ شهریور ۱۸, یکشنبه

تالاب انزلی :زیبا ئیهای خداوندی و زشتیهای انسانی

وقتی وارد تالاب می شوی بوی تعفن آزارت می دهد .چاههای فاضلاب منازل همه وارد تالاب شده اند !زشتی نفرت انگیزی ست .بو را تحمل می کنی و می گذری .کم کم مناظر اطرافت بهتر می شوند .اما هنوز اثرات خرابکاریها خودنمائی می کنند .می رسی به جائی که هر عقل ناقصی هم از این عمل تعجب می کند:جاده کشی از وسط تالاب و خشکاندن قسمتهای زیادی از آن برای جاده کشی !به مخفیگاههای صیادان ماهی میرسی وجاده های آبی را پشت سر می گذاری تا به منطقه حفاظت شده برسی.دنیای نیلوفران زیبا خودنمائی می کنند .من وقتی به تالاب رفتم که گلها کم شده بودند .گهگاه دربین کیاهان گلی خود نمائی می کرد
ایکاش قدر نعمتهای الهی را بیشتر می دانستیم و ایکاش آدمهای لایق و کاردان مامور حفاظت از این نعمتها می شدند وخیلی ایکاش های دیگر
عکسهای دیگر را در .................اینجا...............ببینیدPosted by Picasa

۷ نظر:

ناشناس گفت...

عکسها خیلی قشنگ بودند و واقعا حیف که ما قدر نمی دونیم.

ناشناس گفت...

نیلوفر زیباترین گل است زیرا در باتلاق هایی که هیچ گلی نمی تواند تاب بیاورد به زیبایی شکوفا می شوداز سوغاتی های زیبای شما ممنون .

ناشناس گفت...

از اینه مارا در این سفر با خود بردید ممنون عکسهای بسیلر زیبا وزنده ای گرفتید

ناشناس گفت...

باسلام وعرض ارادت
واقعا عكسهاي فوق العاده اي بود
چه خوب كه شما اين همه مسافرت ها را دوست داريد وزيبا عكاسي ميكنيد
واقعا بي نظير بود خسته نباشيد نينا شفيعي

ناشناس گفت...

jalebe , in axa ro hama ro khodetoon gereftid ? hayajan angize doonestan raje be asar e bastani o manabe ye tabiyi e iran

ناشناس گفت...

سلام
وقتون به خیر
ممنونم که به من سر زدید .عکسهای زیبایی گرفته بودید و کیفیت عکسها هم خیلی خوب بود.
راجع به ترانه کوچه بازاری غروب پاییزه.....
خدمتتون عرض کنم.من زندگی رو خیلی جدی نمیگیرم.بخشی از زندگی من توی کوچه و بازار هست و ادبیات اون هم برام جالبه.نیاز نیست همیشه شعار حافظ و مولانا و سعدی ورد زبانم باشه.کمی چاشنی طنز زندگی رو زیباتر میکنه.
موفق باشی
www.ahs83.blogfa.com

ناشناس گفت...

ما آدمها قدر چیزهایی که داریم رو نمی دونمیم.
ممنون از لطفتتون.حتما ً اسم وبلاگ عوض میشه.