۱۳۸۶ دی ۱۸, سه‌شنبه

خدا مارو میشناسه که برامون کم برف میفرسته

واقعا باید با کمی برف که میگن نعمت خداونده همه چیز تو مملکت ما به هم بریزه ؟
قدیم برف زیادی می بارید و مشهد هم شبهای سرد تری رو می گذروند اونقدر سرد میشد که وقتی از خونه بیرون میرفتم سبیلهام یخ می زد ند . ولی فقط مدرسه های ابتدائی تعطیل می شدند .هیچوقت دبیرستا ن من برای سردی هوا تعطیل نشد .هیچوقت دانشگاه تهران قبل از انقلاب برای سردی هوا تعطیل نشد
اما مثل این که دولتمردان ما حالا کاری ندارند جز این که تا کمی هوا سرد شد همه جا رو تعطیل کنند
بابا در کشورهای دیگه هم هوا که سرد میشه و یک چند سانتی متری برف می باره اینجور همه چیز به هم می ریزه ؟
همه جا رو دولت تعطیل می کنه ؟
دور از جون شما میگن خدا خر رو شناخته که بهش شاخ نداده .خدا هم مارو شناخته که کم برامون برف میفرسته
اما از این حرفا گذشته دیشب واقعا هوا سرد بود
امروز صبح که برای خریدن نون از خونه بیرون رفتم یاد شعر " خوان هشتم و آدمک " زنده یاد اخوان افتادم که میگفت
یاد آمد
هان
داشتم می گفتم
کان شب نیز
سورت سرمای دی بیدادها می کرد
و چه سرمائی
چه سر مائی
باد برف و سوز وحشتناک
لیک خوشبختانه آخر سر پناهی یافتم جائی
گرچه بیرون تیره بود و سرد همچون ترس
قهوه خانه گرم و روشن بود همچون شرم
گرم از نفسها
دودها
دمها
و فزونتر زاد دگرها
مثل نقطه مرکز جنجال
از دم نقال
با این شعر یادی هم شد از زنده یاد جهان پهلوان تختی که اخوان این شعر را در رثای او سروده است . روان هر دو عزیز شاد باشد

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام از لطف شما ممنون
خدارا شكر كه از مال دنيا زير اندازي دارم گليم ورواندازي بلطف كارخانه لايكو: پابند زندگي نيستم معتقدم زندگي مال من است نه من براي زندگي پي تجملات را دور ريختم ساده
زندگي مي كنم بهمين دليل زود جا افتادم
از عكسي كه در پست تولد نهري خانم گذاشتيد خيلي ممنون چون با صورت زيباي همه بخصوص شهريور نازنينم آشنا شدم خوشحالم كه همه شما ها را دارم
خدا حفظ تان كند كه بزندگي من روح بخشيده ايد نازنين دوستان وهم وطنانم