۱۳۸۷ آذر ۱۹, سه‌شنبه

عید قربان مبارک

عید قربان بر شما عزیزان مبارک باد .
چند سفری که به حج رفتم هر بار تصمیم می گرفتم که دوباره نروم چرا که رفتار عربها ی حجاز با ایرانیان را نمی توانستم تحمل کنم . اما یاد این شعر حافظ می افتادم که :
در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم
سرزنشها گر کند خار مغیلان غم مخور
لذت دیدار خانه ی خدا و رسولش همه ناملایمات را قابل تحمل می کند . اما این مانع نمی شود که اعتراض جدی خودم را به مسئولین امورابراز نکنم که با ندانم کاریهایشان باعث ایجاد و تشدید چنین رفتاری شده اند .
هرکسی از دین یک قرائتی دارد واین قرائت برای خودش محترم است .
از قدیم میان غلات شیعه و سنی اختلاف بوده است چرا که هردو در اندیشه خود غلو می کرده اند و حتی خواهان محو فیزیکی طرف مقا بل بوده اند در روزگار ما هم این اندیشه متحجرانه دوباره زنده شده است از آنطرف سلفیون مدافع چنین نظری هستند و از این طرف هم شیعیان افراطی .
شعار وحدت شیعه وسنی هم مثل شعار وحدت حوزه ودانشگاه است و در پشت هردو شعار ادغام یکی دردیگری نهفته است . سالهای سال حوزه و دانشگاه بدون تعارض بایگدیگر در کنار هم مثل شیعه وسنی زندگی می کردند و هر کس حرف حقی می زد دیگری می پذیرفت یا حد اقل به درستی آن اعتراف می کرد ولی حالا نه تنها وحدت محقق نشده بلکه تعارض هم بالا گرفته است .
ایکاش هر دو طرف می پذیرفتند که حرف درست را دیگران هم می توانند بیان کنند و آنها ملاک حق و حقیقت نیستند . اما " من " ی که ریشه در کفر دارد و غیر خدایی ست در درون هردو تا عمق وجودشان نفوذ کرده است .
یارب ! از ابر هدایت برسان بارانی .

۲ نظر:

ناشناس گفت...

دوست ارجمند& سلام.
از آشنائی با شما و نظرات شما خوشحالم.
مطلب بسیار مهم و اساسی را متذکر شده اید.
در مورد مطلب " کیمیای مراقبه " به حضورتان عرض کنم این مطلب از عارف و فیلسوف بزرگ هند " راجنیش اشو " می باشد. بنده قزیب به بیست و پنج جلد از بهترین کتابهای ایشان را که به تدریج در حال جمع شدن هستند خوانده ام.بسیار انسان بزرگی است و در سن بیست و یکسالگی به اشراق رسیده .
خوشحال می شوم حضور و نظر شما را در " کوچ پروانه ها "یم داشته باشم.

ناشناس گفت...

دوست ارجمند& با سلام و عرض ادب:
از حضور پر مهر و اظهار لطفتان در کوچ پروانه ها بینهایت ممنونم.
بله دوست عزیز & نشانه ها در این عالم فراوانند. تنها این جهل ماست که همه چیز را یک اتفاق ساده و بی اهمیت تلقی می کنیم.
خوشحال می شوم حضور گرمتان را در وبلاگ دیگرم نسیم وصل هم داسشته باشم.
ضمنا با کمال میل وبلاگتان را لینک کردم.
در وبلاگ نسیم وصل دربخش پیوندهای وبلاگ " مع الخلق الی الحق " میتوانید با مراقبه های اشو بیشتر مانوس شوید.
یا حق. التماس دعا.